Bajsdag.

Idag är jag less på att vara gravid... jag är alldelens för stor och lääääängtar tills jag får börja banta! Faktiskt. Det blir lchf för fulla muggar och jag ska vara stenhård! Jag vill inte titta ner och se magen, jag vill inte försöka ta på mig kläder för jag vet att jag kommer att gå omkring i mjukisar och ett linne som är alldelens för kort så att jag blir kall om magen och om jag klär på mig mer så kommer jag att börja svettas på en gång och det blir ett helvete att få av sig kläderna.

Skitungen i magen är ju färdig så den kan väl komma ut nu?! Men nähä...med min tur lär vi få vänta 45 dagar till..

Tobbe har åkt iväg och fikat med några vänner. Jag är skötsam och stannar hemma och sparar pengar (Hallelujah, jag får inga pengar i november, ränka inte med julklappar till andra än till barnen) men egentligen är jag hemma för att det är en sån här dag idag.

Jag har börjat sova dåligt om nätterna. Vaknar och måste kissa 4 gånger per natt, tidigare har det räckt med en eller två, vaknar och vill kräkas, vaknar och har världens tryck i magen, vaknar och har ont i huvudet... Jag antar att det är för att Bäbis börjar bli så stor och trycker på saker den inte borde trycka på. Det känns rätt lugnt när den bökar och har sig långt ner i magen men när jag ligger ner är det som att den kommer högre upp och då är det väldigt lätt att bli illamående.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och sen förhoppningsvis hitta ork till att fixa till sovrummet och köket.
Vi har bäbiskläderna på tvätt hos Tobbes mamma så jag vill ju få i ordning i sovrummet nu så jag får vika in kläderna i garderoben :)

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.