Bm-besök vecka 38.

Idag har vi varit på besök hos barnmorskan. Som vanligt gick allt bra och som vanligt hade vi inte så mkt frågor. Allt går ju att få reda på från annat håll så...
Mitt blodvärde är uppe i 129 vilket var väldigt förvånande eftersom jag slarvat, alltså inte tagit järntabletterna på några veckor. Men tydligen så är det ofta så att värde stabiliserar sig i slutet av graviditeten. Jag låg på 128 på inskrivningen så jag får väl anse mig väldigt nöjd med dagens värde. Igen var det lite svårt att hitta hjärtljuden men de låg som vanligt på 140, precis som blodtrycket som vanligt låg på 120/70, så ganska stabil kropp har jag ändå ;)

Nu är det största problemet foglossning och att jag är så öm mellan benen och långt nere i magen. Om jag har legat ner och sätter mig upp gör det ont som fan och jag är alldelens öm där inne. Bm sa att man kan jämföra det med ett blåmärke där inne, det är så stort tryck så det är kanske inte så konstigt att det gör ont. Igår kväll gjorde det mer ont än nånsin när Bäbis rörde på sig, det kändes som att den var på väg ut, med kniv.
Jag har hoppats att den skärande smärtan är för att den fixerar sig men bm kände idag att huvudet fortfarande är rörligt, jäkla skitunge. Jag får väl hoppas att den fixerar sig snart, tydligen ska det ju kännas bättre med foglossning och så efter det.

Nu har andra halvan med bäbiskläder kommit så efter tuppluren jag tänkte ta nu (måste ju passa på när Tobbe är och jobbar) så ska jag fortsätta vika in i garderoben och packa lite mer bb-väska.


0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.