BM-besök vecka 34.

Igår var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan. Allt gick bra, bm var nyfiken över min Tubifast jag har runt magen och tyckte att det var en jättebra idé :) Blodtrycket låg på 120/75 vilket verkar vara det vanligaste hos mig. Något blodvärde kollade vi inte eftersom jag haft så bra förra gången. Precis innan vi skulle gå frågade hon om jag inte ville ta ett urinprov, vilket jag ju gick med på med tanke på att jag inte tagit något sen inskrivningen i vecka 8. Det visade sig att jag har urinvägsinfektion... som jag inte märkt av. Men tydligen så har man ofta inte samma symtom som gravid, mycket sammandragningar är tydligen ett symtom och det har jag ju haft den senaste veckan. Och med tanke på att ajg bara känt av dem i en vecka så har jag förhoppningsvis inte haft uvin så länge.

Jag fick väga mig också, ångest!! Bm förstod nog det och försökte vara snäll och säga att det inte såg ut som att jag gått upp så mycket, att jag ser likadan ut i ansiktet och så som jag gjorde första gången jag träffade henne. Jag tror att det mesta jag gått upp är vätska.. men det är klart, det är inte direkt så att jag rört mig så mycket under den här tiden och det blir bara svårare och svårare, men jag blir också tjurigare och tjurigare ;) Ju mer ont jag får och ju mer allt jävlas, desto mer vill jag och desto mer ger jag mig fan på att klara det.

Barnmorskan jag träffade igår var nummer två av fyra. Det känns lite surt att ha haft så många och inte ha träffat någon av dem mer än två gånger i rad..det känns som att jag kan missa mycket viktigt, på nåt sätt.. de har inte samma koll på mig och vad som sagts osv. Men det går ju..

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.