bm-besök vecka 36

Idag var det dags för barnmorskebesök igen. Allt gick som vanligt...bäbis har vridit sig som jag trodde och det var, precis som förra gången, liiite svårt att hitta hjärtljuden. De pendlade mellan 120 och 160, mina egna hjärtslag blandades med bäbisens...men hon kom fram till ett medel på 140 iaf. Sf-måttet var 33cm, blodtrycket var bra, sockret var bra, blodvärdet låg på 114 pga lite slarv från min sida ( minnet ni vet). Tobbe kollade sitt blodvärde och låg på 166! hur bra som helst ju! :)

Vi pratade lite svininfluensa och det fick mig inte att ändra uppfattning, hon propsar inte på att jag ska vaccinera mig och då ser jag verkligen ingen anledning. Hade hon velat att jag gjorde det så hade det känts som en anledning kanske, hon vet väl bättre än mig, men när hon själv säger att det vore kanske bättre om omgivningen vaccinerade sig så..näe. Två stycken på jobbet har redan fått influensan så jag skulle nog ändå inte hinna skydda mig med vaccin med tanke på att det tar tid, och de börjar inte vaccinera förrän nästa vecka.

Sen kom vi in på amning. Vi får ju ingen föräldrautbildning tack vare influensan (piss-skit, jag hade ju velat gå) så vi får väl ta såna frågor eftersom. Tyvärr har hon ju inte all tid i världen och hon glömde bort tiden lite, en annan tjej satt och väntade...så det blir ju säkert lite mindre info än om vi fått föräldrautbildningen. Och trist att inte få träffa folk som är i samma situation, hade varit trevligt med bekanta här i Boden som är i samma sits..

Jag är lika trött idag och ska ta och lägga mig och sova nu...

0 kommentarer:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top VILDUNGE.se. Theme ligneous by pure-essence.net. Hämtad från Blogghjälp | Bonussidan.